Zorg voor je Community
Het is de vierde maandag van januari (28 januari 2019 om precies te zijn) en dat betekent Community Manager Appreciation Day!
Op deze door Jeremiah Owyang in het leven geroepen dag worden Community Managers in het zonnetje gezet. Zij zijn immers niet meer weg te denken uit dit digitale tijdperk.
Community Managers zijn er in alle soorten en maten. Denk bijvoorbeeld aan webcare medewerkers die klantenservice verrichten via fora en social media. Of de social media managers die de conversatie met hun volgers aangaan. Merken, bedrijven, televisieprogramma’s…. Allemaal managen ze online de reacties die over hun merk, bedrijf of programma binnenkomen en gaan ze de conversatie aan met hun volgers en fans.
Hoe manage jij je community?
Community Management beperkt zich niet alleen tot social media. Flavour heeft twee producten ontwikkeld die helpen bij het managen van je community, Collegia en OpenApp. Deze producten helpen niet alleen om de dialoog aan te gaan, maar ook bij het overbrengen van kennis en het in kaart brengen van meningen.
Kennis overbrengen met Collegia
Wil je kennis overbrengen binnen je organisatie? Dan kan Collegia je helpen.
Collegia is een branded leeromgeving. Collega’s brengen hun kennis over op een speelse manier. Dit zorgt er niet alleen voor dat de kennis langer bij blijft en dat nieuwe medewerkers sneller worden ingewerkt, maar ook dat de kennis binnen het bedrijf blijft als de betreffende collega vertrekt. Hierdoor is Collegia meer dan alleen een naslagwerk. De kennis blijft voorhanden en er is altijd iemand die de kennis beheert, onderhoudt en verspreidt.
Breng meningen in kaart via OpenApp
Wil je weten hoe je community over een bepaald onderwerp denkt en hun reeds aanwezige kennis over dit onderwerp verdiepen? Dan is OpenApp een geschikte tool.
OpenApp test via quizvragen de kennis van gebruikers. Na het beantwoorden van de vragen krijgen de gebruikers meteen te zien wat hun kennis is ten opzichte van de rest van de community. Vervolgens worden ze verleid een verdiepend artikel te raadplegen om deze bestaande kennis uit te diepen. Hierna worden er stellingen gepresenteerd waarover de gebruikers hun mening kunnen geven. Dat naast de discussiepunten ook de experts aan het woord komen brengt nuance in de discussie en creëert betrokkenheid en transparantie.
Meer weten?
Heb je interesse in Collegia of OpenApp? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. Want het is weliswaar één keer per jaar Community Manager Appreciation Day, maar je Community is er 365 dagen per jaar. Zorg er goed voor.