Hero Centred Design

Ontworpen om organisaties te ondersteunen

Hero centred.

Bij Flavour hebben we geleerd de gebruikers van onze producten te zien als probleemoplossende helden. Zij bepalen het succes van onze producten en lossen de uitdagingen van onze klanten op.

In de Hero On-board Game staat de gebruiker als held centraal. Wij ontwikkelde deze game als start van onze eigen design trajecten. We spelen het met onze klanten.

Al snel kwam de vraag of we de game ook los van ons eigen design traject kunnen aanbieden. Momenteel gebruiken meerdere bedrijven de game als start van hun innovatietrajecten.

De Hero On-board Game laat teams op speelse wijze starten met de complexe materie van veranderen. Veranderen is een van de lastigste vraagstukken waar organisaties mee geconfronteerd kunnen worden.

Change management is als aanpak dikwijls te eendimensionaal en creëert onvoldoende betrokkenheid.

Werking

  • In het eerste stuk wordt de probleemdefinitie en de rollen vastgesteld. Het team beantwoord beurtelings geformuleerde vragen en komen daardoor tot nieuwe perspectieven die door het spel te spelen gedeeld worden.
  • In het tweede deel komen de motivaties en (tegen) krachten aanbod vanuit het perspectief van de held.
  • Deel drie staat in het licht van de oplossingen die de held zelf kan aandragen en bij welke obstakels hulp van buiten af nodig is.

Opbrengsten

  • Maakt werken aan verandering leuker
  • Bevordert teamvorming.
  • Gaat duikgedrag tegen.
  • Versnelt het leerproces over de verandering.
  • Zet problemen in de juiste context.
  • Dwingt teams problemen helder te benoemen.
  • Leert deelnemers denken vanuit een ander perspectief.
  • Creëert een krachtig overkoepelend verhaal.
  • Levert aanknopingspunten voor veranderingscommunicatie.
  • Versterkt interne motivatie van teams.

Interesse?

Neem contact op met Tim Murck voor meer informatie of om direct een afspraak in te plannen.
Tim Murck
Chief Product Officer
T.murck@flavour.nl
+31 (0) 6 470 96 004